America here I come

A week as an au pair in the states

Monday

Op de maandag hoefde ik pas om half 3 te beginnen. Daarom dacht ik dat ik lekker kon uitslapen. Helaas werd ik al rond 8 uur wakker. Ik heb lekker in bed gelegen en mijn blog geschreven. Om 10 uur ben ik naar de gym gegaan. Hier had ik een les group power. Het was mijn eerste keer en ik vond het erg leuk! Het waren allerlei oefeningen met gewichten, hier ga ik zeker vaker naartoe! Daarna ben ik naar huis gereden en heb ik lunch gemaakt. Terwijl ik mijn lunch at heb ik geskyped met mama, papa en mijn broertje. Lekker gekletst over van alles en nog watJ Daarna heb ik nog wat gecomputerd en toen was het half 3. Ik heb de was van de kids en mij bij elkaar gezocht en in de wasmachine gestopt. Daarna ben ik lopend Anneke van school gaan halen. Toen we thuis kwamen moesten we meteen door naar de zwemles van Anneke. De hostmom waarschuwde me voor een tornado, WAT!. Het weer zag er echter prima uit, dus ik dacht: het zal wel:P Dus op naar het zwembad. Anneke was aan het zwemmen, ik met ashton aan het chillen. Totdat iedereen ineens uit het water moest en iedereen naar huis moest gaan. Ik hoorde het regenen, dus snel omgekleed en toen we buiten kwamen scheen de zon alweer. Dus geen idee waar de tornado was gebleven:p Dus eerder naar huis dan normaal. Bij thuiskomst lag er een pakketje voor ons klaar, JEEEEJ! Post uit Nederland. De kids waren zo blij met hun kronen, hoedjes en armbandjes voor koningsdag. Ook mochten ze wat spulletjes proeven. Vooral de schuddenbuikjes vielen in de smaak, de drop niet zo:P maar geen probleem! Ik eet dat wel op:P Daarna hebben de kids gegeten en hebben we nog gespeeld en een dans geoefend. Zaterdag hebben beide kids een voorstelling, dus we moeten iedere dag erg goed oefenen. En toen zat mijn werk er alweer op en nu ben ik deze blog aan het typen. Als het goed is kan ik bijna etenJ Verder ga ik lekker in bed liggen vanavond, skypen met Suus aan de andere kant van de States en netflix kijken! Prima dagje als je het mij vraagt.

Tuesday

Op dinsdag ging mijn wekkertje om 7:30. Lekker rustig aan wakker worden en om half 9 begon ik met werken. Mijn eerste taak was Anneke naar school brengen. Daarna ben ik met Ashton in de kinderwagen teruggelopen. Ondertussen was ik aan het watsappen met Selene, de au pair van de buren. We besloten om naar de supermarkt te lopen om wat boodschapjes te doen en lekker starbucks te drinken. Het was erg gezellig en het weer was prima. Daarna met een omweg terug naar huis gelopen. Thuis heb ik de was gedaan en heeft Ashton curious george gekeken, zijn favoriete show! Volgens mij heb ik nu al alle afleveringen 3 keer gezien:p Daarna kwam Teresa samen met haar hostchild. Samen hebben de kinderen lunch gegeten. Na de lunch heb ik Ashton in bed gelegd voor een nap. Voordat Ashton gaat slapen lees ik altijd een boekje met hem en zing ik nederlandse liedjes. De gebaren van: in de maneschijn, doet hij al heel goed meeJ Daarna heeft hij lekker geslapen en heb ik lunch gemaakt. Boterhammen met hagelslag en schuddenbuikjes, JEEEEEJ!. Ik heb wat tv gekeken en toen was het alweer tijd om Ashton wakker te maken en Anneke van school te halen. Samen met Selene zijn we naar school gelopen en weer terug naar huis. Selene en haar hostkids kwamen gezellig mee. Dus de oudste kinderen hebben lekker in de kelder gespeeld en de jongste waren ook erg lief aan het spelen. Ondertussen heb ik eten gemaakt. Om kwart voor vijf hebben we wat gegeten, want we moesten om 5 uur aanrijden naar het zwembad. Wanneer Anneke gaat zwemmen, gaat Ashton naar de daycare daar in de gym. Dus Ashton was in de daycare, Anneke klaar om te zwemmen. Ze zat al klaar op de rand van het zwembad, toen iedereen snel uit het zwembad moest. Ja alweer! Deze keer had iemand overgegeven in het zwembad, BAH! Dus de zwemles ging weer niet door. De zwemles is in hetzelfde gebouw als de gym waar ik naar toe ga. Dus Anneke ging ook naar de daycare ( was zowiezo al het plan na het zwemmen) en ik kon lekker gaan sporten. De vader of moeder haalt dekinderen dan op en ik kan lekker in de gym blijven. Ik was volop bezig met de zumbales toen iemand van de daycare binnenkwam om tegen me te zeggen dat Ashton had gepoept. Dus midden in de zumbales ben ik Ashton gaan verschonen :p Daarna ben ik weer terug gegaan en heb ik nog lekker kunnen dansenJ Daarna ben ik naar huis gegaan. Ik heb lekker gedoucht en daarna heb ik geskyped met Suus:) Weer super gezellig en lekker bi gekletst. En nu schrijf ik alweer het verhaaltje van vandaag. Ga nu lekker slapen! Het is elf uur en morgen weer vroeg op!!

Wednesday

Vandaag ging ben ik om half 8 wakker geworden. Ik moest om half 9 beginnen met werken, dus rustig aan wat gegeten. Om half 9 zijn we samen met de buren naar school gelopen. Daarna ben ik samen met Ashton in de kinderwagen naar huis gerend, want om 9 uur kwam er iemand voor spraaktherapie. Daarna zijn Ashton en ik naar de speeltuin langs het huis gegaan. Het was erg lekker weer. Daarna heb ik lunch voor Ashton gemaakt, botherham met hagelslag! Dit vond hij heel erg lekker. Van half 1 tot half 3 was ik vrij. Ik ben even naar de winkel geweest en heb gezellig met Loes geskyped. Even lekker bijgekletst:p Om half drie begon ik weer met werken. Ik heb Anneke van school gehaald. Helaas met de auto want het weer was vandaag niet zo goed. Daarna zijn we naar huis gereden en moesten we meteen verder naar de zwemles van Ashton. Toen we naar huis reden zag ik aan de andere kant van de weg een auto tegen de vangrail botsen. Ik zag het echt letterlijk voor mijn ogen gebeuren. Dat was wel effe eng. Het was erg druk op de weg, maar gelukkig had de auto geen andere auto’s geraakt. Eenmaal thuis hebben we de dans van Anneke geoefend en heb ik gekookt. Nouja gekookt, pizza in de oven:p Na het eten moesten we meteen weer verder naar de zwemles van Anneke. Daarna heb ik de kids naar huis gebracht en zat mijn werkdag erop. Daarna ben ik met Teresa naar de gym geweest en heb ik voor het eerst getankt! En nu ga ik snel slapen! Want morgen ga ik beginnen om half 8! Vroeg voor mij!;p

Thursday

Vanochtend werd ik om half 7 wakker, waarom? Geen idee. Ik kon niet meer slapen! Opzich was dat niet heel erg, want ik moest toch beginnen om half 8. Eerst heb ik Anneke wakker gemaakt. Ze mocht samen met haar ouders naar hun werk! Dus in de ochtend was alleen Ashton thuis. We hebben gewoon een beetje gespeeld. Om tien uur kwamen de schoonmakers, dus zijn we naar Teresa gegaan voor een playdate. Om half 12 hebben we Anneke weer opgehaald en zijn we naar huis gereden. De kids hebben hun lunch gegeten en wat tv gekeken. Daarna heb ik Ashton in bed gelegd en heb ik samen met Anneke een kaart gemaakt voor de vorige au pair van het gezin. Ze komt bijna terug van haar travelmaand en dan moeten de kids echt afscheid nemen. Daarna werd Ashton wakker en heeft hij een kaart gemaakt. Om 4 uur zijn we naar de dansles van Anneke gereden. Haar laatste dansles voor het optreden, spannend! Terwijl Anneke aan het dansen was ben ik met Ashton wat gaan drinken bij starbucks en hebben we wat rondgelopen. Om half 6 was de les afgelopen en waren de ouders er ook. Dus toen was ik klaar met werken. Ik ben naar de sportschool gegaan en ik heb groupkick gedaan. Dat was erg leuk! Het was een les waarbij je allerlei boksbewegingen doet. Daarna nog wat oefeningen in de gym zelf. Om half 9 was ik thuis. Toen heb ik wat gegeten, even met Anneke gespeeld en lekker gedoucht. Daarna ben ik nog naar Selene (buren) geweest. We hebben lekker gekletst en om half 12 lag ik in mijn bedje.

Friday

Vandaag kon ik gelukkig iets langer slapen. Om half 8 ging mijn wekker, want ik moest om half 9 beginnen. Om half 9 zijn we naar school gelopen en wat was het koud!! Gelukkig had ik een dikke jas bij me om terug te geven aan selene, maar deze heb ik toch nog maar even aangedaan. Daarna ben ik met Ashton in de kinderwagen terug gerend, zodat ik het wat warmer kreeg:P Ashton heeft toen wat tv gekeken en we hebben bellen geblazen. Daarna zijn we naar Ashtons dansles gereden. Erg schattig om die kleintjes te zien dansen. Nouja dansen:P vooral een beetje spelen. De hostmom was gezellig mee! Daarna hebben we starbucks gehaald en zijn we naar twee super grote supermarkten geweest. Om 1 uur waren we terug en heb ik snel lunch voor ashton gemaakt, Hagelslag!!! He loves it. Daarna heb ik Ashton in bed gelegd en heb ik de was gevouwen. Ook heb ik even gezellig geskyped met de familieJ Mijn nichtje was jarig dus even gefeliciteerd en gepraat met de familieJ Daarna heeft de hostdad Anneke van school gehaald. Rond half vier werd Ashton wakker en toen hebben we even gespeeld en tv gekeken. Daarna zijn we naar buiten gegaan en hebben we weer bellen geblazen. Toen was er bezoek. Dit weekend is de oma van Anneke en Ashton er en hun nichtje. Dus even voorgesteld en wat gekletst. Daarna hebben we samen gegeten en toen zat mijn werk erop. Ik ben snel naar de sportschool gegaan, zodat ik mee kon doen met de zumbalesJ Daarna heb ik nog wat oefeningen gedaan. Toen snel naar huis en even gedoucht. Toen ben ik, in mijn eentje, naar de bios gegaan. De andere au pairs hadden al andere plannen en eigenlijk was het best fijn om even alleen op pad te gaan. Ik ben naar the Age of Adeline geweest. Echt een aanrader!!! Blake lively was echt heel goed! En natuurlijk Michiel huisman ookJ Daarna ben ik naar huis gereden en nu typ ik dit met een lekker wijntje! En dan ga ik zo maar lekker slapen. Wil morgen sporten en naar de winkel:)

Saterday

Ik kon vandaag lekker lang uitslapen, maar om 8 uur werd ik heerlijk wakker… Dus toch maar opgestaan en op naar de sportschool! Lekker anderhalf uur gesport. Daarna even snel naar de winkel om oranje nagellak te halen voor de avond. Weer thuis heb ik even wat gegeten. Daarna gedoucht en geskyped met mam, pap en martijn. Nog even een aantal familieleden gezien op skype en gezellig gekletst. Daarna ben ik naar de winkel gegaan. Ik ben naar nordstrom rack geweest. Misschien heb je wel eens gehoord van Nordstrom, maar bij deze winkel hebben ze allerlei designer kleding, maar dan een stuk goedkoper. Echt een hele leuke winkel!! Daarna ben ik naar de metro gegaan, want had om half 6 met Ghislaine afgesproken in DC. We zijn even wat gaan eten en daarna nog een starbucksje gehaald:p Ja daar ga ik echt te veel heen!:P Daarna zijn we naar een party geweest. Het was een feesje voor Kingsday! Echt super leuk! Toen we binnen waren kreeg iedereen een oranje boa en een gratis bier. Er waren verschillende Nederlandse hapjes en drankjes. Er waren een aantal Nederlanders, maar ook heel veel Amerikanen. Het was erg gezellig! Het enige minpuntje van heel de avond was dat ze geen nederlandse muziek draaiden. Hallo! Het is een Nederlandsf eest! Het excuus van de dj was dat hij een Amerikaan was :p Rond half 12 ben ik naar huis gegaan met de metro. En nu snel slapen! Morgen weer een drukke dag!

Sunday Funday

Vanochtend ging mijn wekkertje om half 9 na een best wel kort nachtje. Even gedoucht en een ontbijtje gegeten en snel naar Teresa’s huis om Teresa en Sophie op te halen. Om half 10 zijn we naar Six Flags gereden! Het was een uurtje rijden, dus dat viel reuze mee. Het park was super leuk! In veel achtbanen geweest en lekker ziek worden in allerlei attracties die draaien :p Het was helemaal niet druk, dus we konden echt alles doen en veel zelfs twee keer. Ook was er in het park een cheerleader wedstrijd. Dus daar zijn we ook even wezen kijken. Echt heel Amerikaans! Precies zoals in de films! Daarna zijn we wat gaan eten en naar huis gereden. We moesten even een tussenstop maken om de auto’s te wisselen met mijn hostmom. We moesten daarom een andere weg nemen. De weg terug was super mooi. We zagen dc rechts van ons. Zag er zo gaaf uit! Eenmaal thuis ben ik lekker naar mijn kamer gegaan. Heb nogal hoofdpijn:p denk van al die achtbanen! Dus ga nu lekker snel weer slapen! morgen weer een werkweek!

Dus zo ziet mijn week als een au pair er een beetje uit. Ik ben vast heel veel dingen vergeten! En natuurlijk is iedere week anders! Maar nog steeds heb ik het hier super naar mijn zin!! Ik laat snel weer iets van me horen!

Xoxo Simone

Reacties

Reacties

Petra

Bedankt weer voor je mooie verhaal. Lees toch altijd weer wat waar we het niet over hebben gehad (ondanks het appen en skypen). XXX mama.

diny Gijsbers

Hoi Simone, leuk om te lezen wat je allemaal doet in een week als aupair. Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en veel leuke dingen kan doen in Amerika. Zelfs koningsdochter niet overgeslagen, heel bijzonder. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Groetjes Diny

Claudia

Super leuk om te lezen wat jij daar allemaal mee maakt in een werkweek!!
Ben benieuwd naar je nieuwe verhaal en natuurlijk je vrolijke foto's!!! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!