America here I come

Time flies when you're having fun

Het is weer tijd voor een nieuw berichtje!:) Ik ben hier alweer drie en een halve maand!:0 I know, ik kan het zelf ook niet geloven! Ik heb een hoop gedaan de afgelopen vijf weken dus ik moet weer even goed nadenken.

Ik heb vooral lekker gewerkt van maandag t/m vrijdag. Met dit mooie weer gaan we lekker veel naar buiten. Anneke heeft sinds twee weken zomervakantie. Bijna iedere dag heeft ze zwemles in het zwembad in onze straat. Dus we gaan met zijn allen om tien uur naar het zwembad. Anneke heeft dan zwemles en Ashton en ik gaan lekker zwemmen in het kleine zwembadje. Daarna blijven we bij het zwembad tot lunchtime. Verder hebben we bijna iedere dag playdates. Erg gezellig! Lekker spelen, rondje wandelen of frozen yoghurt eten. Verder doe ik met Anneke lekker veel meidendingen wanneer Ashton op bed ligt, zoals nagelslakken, kleuren of met de barbies spelen. Ook maken we iedere dag wat huiswerk. Komt de juf in me weer even naar voren:p Verder zijn we nog een keer naar de farm geweest. Hier konden we zelf dingen plukken. Gelukkig had ik genoeg ervaring door het bessenplekken een aantal jaar geleden:P De kinderen vonden het erg leuk. En de fruit en groente van de boerderij was erg lekker. Zeker iets om vaker naar toe te gaan.

Zoals ik al zei is het weer hier erg goed. Het is erg warm, ongeveer 30 graden iedere dag. Ook is er regelmatig in de avond een onweersbui met heel veel regen. Niet fijn om in te zijn, maar wel leuk als ik in bed lig.

Een paar weken geleden vertelde iemand me dat hij een beer had gezien in Clarksburg. Ik lachen en geloofde hem niet. Nu zijn er op facebook allerlei berichten en foto’s van een beer in Clarksburg! Beetje eng misschien maar ook wel gaaf!

In mijn weekenden heb ik allerlei dingen gedaan. Ik ben een weekend samen met het gezin en Teresa naar Pennsylvania geweest. Hier woont oma. Op vrijdag avond zijn we met zijn allen vertrokken. Na een rit van 5 uur kwamen we aan bij ‘mimi’. We zijn toen meteen naar bed gegaan want het was al laat. De volgende dag ben ik met Teresa en een bekende van de familie naar Pittsburgh geweest. Onze reisleider Kelly liet ons alle leuke plekjes in Pittsburgh zien. Een erg mooie, oude, stad met veel bruggen. Als eerste gingen we met een cabeltrain naar boven op een berg en hadden we een super mooi uitzicht over de stad. Daarna zijn we weer naar beneden gaan en hebben we rondgelopen. We hebben een broodje met friet en koolsla gegeten want dat was iets typisch hier in Pittsburgh. Ik vond het niet echt lekker, maar we hebben het geprobeerd :p Daarna zijn we nog naar een pretpark geweest. Het was echt een super leuke dag! Op zondag hebben we rustig aan gedaan en zijn we naar huis gereden.

Het volgende weekend ben ik op zaterdag naar een baseball game geweest. Mijn eerste baseball game! Het was erg leuk om een keer mee te maken. Het spel zelf is niet heel boeiend maar de sfeer eromheen is wel erg leuk. Daarna zijn we naar Washington geweest en ’s avonds hebben we wat gegeten. De volgende dag heb ik een dagje gezellig met de familie doorgebracht. Eerst zijn we wezen brunchen en daarna met de dames een mani en pedicure gedaan. Mijn eerste keer in een Nail spa!

Het weekend erna kwam Ghislaine (meisje uit Nederland die in washington woont) naar mij. Op zaterdag zijn we eerst naar het zwembad geweest. Lekker gezwommen en Nederlands gepraat. ’s Avonds zijn we weer heerlijk sushi gaan eten. Daarna zijn we naar de bios geweest. Ik ga hier regelmatig naar de film. De films die ik afgelopen maand heb gezien zijn: Pitch Perfect, Jurrasic world, spy en Max. Op zondag zijn we lekker naar het strand geweest. Het was erg warm maar gelukkig hadden we een partytent. Rond een uur of zes werd het erg donker dus wij snel alles op geruimd en we zaten precies op tijd in de auto. Dat was een van de hevigste regenbuien die ik hier heb gezien! Daarna hebben we nog lekker iets gegeten en ’s avonds een filmpje gekeken.

Het weekend erna ben ik op zaterdagochtend naar de dierentuin geweest. In washington dc zijn alle museums gratis en ook de dierentuin! Tot mijn verbazing was het erg groot en hadden ze veel dieren. Helaas lagen veel dieren te slapen in de warme zon, maar zeker een aanrader! Daarna ben ik met Teresa en Martin naar dc gegaan. Eerst naar chinatown, maar dat viel nogal tegen. Daarna zijn we naar het Pentagon gegaan. Martin had ons al gewaarschuwd dat er niets aan was en het gewoon een vierkant gebouw is. Maar wij als eigenwijze Europese dames wilden het zien. Het enige wat ik erover heb te zeggen is dat hij gelijk had, maar we kunnen het nu afstrepen van onze lijst:p Daarna zijn we naar Arlington cemetery gelopen. Erg groot en indrukwekkend! We waren hier nogal laat dus hebben niet veel kunnen zien, maar dit is zeker iets om naar terug te gaan.

De week erna stond een tripje op de planning. Samen met Ghislaine ben ik naar New York City geweest. Op vrijdag na het werk heeft mijn hostmom me naar Ghislaine gebracht. Om 00:30 hadden we de bus naar nyc. Ik heb een beetje kunnen slapen, maar wat was het koud!!! Echt niet normaal! Ik had een trui aan en heb mijn regenjas aangetrokken, maar het was nog steeds koud. Om 5:30 kwamen we in NYC aan. Wij meteen naar times square gelopen. Ze zeggen altijd dat new york the city is that never sleeps. Nou dat klopt inderdaad! Daarna hebben we een ontbijtje gedaan bij starbucks en een grote koffie gedronken. Daarna zijn we naar central park gelopen. Zo fijn om hier rond te lopen en er waren helemaal niet zoveel mensen, super leuk! Na een grote ochtendwandelijk zijn we naar de brooklyn bridge gegaan. Ook hier waren nog helemaal niet veel toeristen J We hebben de brug overgelopen en toen waren we in Brooklyn. Hier heb je een erg mooi uitzicht op de skyline van Manhatten. Veel mensen zeggen dat Brooklyn erg leuk is. Dus de volgende keer dat ik naar ny ga wil ik hier wat meer over opzoeken. Daarna hebben we wat gewinkeld in Soho en toen begon het te regenen. We hebben een wijntje gedronken in een cafétje en daarna zijn we wezen eten bij big daddy’s. Dit is een typisch jaren 80 restaurant met erg lekker hamburgers en vooral Milkshakes! Daarna zijn we naar de bus gegaan waar we terug gingen naar washington dc. Hier kwamen we om 12 uur aan. Daarna met de metro naar Ghislaine (de metro is erg slecht in dc, vaak erg lang wachten en je stopt regelmatig). Om 2 uur lagen we in ons bedje. De volgende dag hebben we een beetje uitgeslapen en zijn we wezen lunchen. Daarna hebben we de Kingsman gekeken en ben ik naar huis gegaan. Mijn hostfamilie heeft me opgepikt en toen zijn we uit gaan eten bij Outback. Daarna ben ik op tijd gaan slapen want wat was ik moe.

Het weekend erna was het 4th of july weekend. Op 4th of july is het independence day. Ik zie het een beetje als de koningsdag van de United States. Alleen wij Nederlanders zijn veel meer oranje! en natuurlijk gezelliger:P Op vrijdag ben ik met Teresa naar de film geweest. Daarna hebben we wat gedronken en hebben we twister gespeeld. Op zaterdag heeft Teresa een heerlijke Duitse lunch voor ons gemaakt. Daarna hebben we wat films gekeken en hebben we bbq gegeten. Toen zijn we naar een soccer complex gegaan om het vuurwerk te kijken. We hadden het beste uitzicht, lekkere stoelen en muziek. Het was echt top en het vuurwerk was super mooi. Daarna zijn we terug naar teresa gegaan en hebben we een spel gespeeld. Op zondag zijn we naar kings dominion geweest. Dit is een pretpark. Het was een stuk rijden, namelijk 2 uur de heenweg en 3 en een half uur de terugweg. Het pretpark was erg leuk. Veel leuke achtbanen en het was helemaal niet druk! Zoals eigenlijk ieder weekend heb ik het super leuk gehad.

Zo dat was een deel van wat ik heb meegemaakt de laatste weken. Ik weet dat ik een hoop vergeten bent, maar weet alleen niet wat. Mijn voornemen is dan ook om iedere week een stukje te typen en dat dan na een aantal weken in mijn blog te zetten. Waarschijnlijk gaat dat niet lukken, maar ik ga het proberen! Ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen en ik hoor graat hoe het met jullie gaat! Hoop dat iedereen zijn hoofd koel houdt in die hittegolf in Nederland!;p

Xoxo Simone

Reacties

Reacties

Marieke

Zo leuk om al je verhalen te lezen :-), blij dat je zoveel leuke dingen doet en zoveel beleefd (had ook niet anders verwacht). Enjoy your time darling :*

Claudia

Hé Simone,zo leuk om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt!! Veel liefs

Mama

Your smile says it all. Xxx

Renske

Ahh Siem zo gaaf allemaal. Lekker blijven genieten! Denk aan je!

mieke

Simone leuk om je zo te volgen.
Zo te lezen heb je t goed naar je zin, je beleeft ook veel
Gr fam van erp

Je neefje jepser

Hallo simone wat lijkt me america vet . Maar ik mis je wel het liefst kom ik nu heel even naar je toe maar dat gaat niet . Nog veel plezier en we moeten snel gaan Skypen

Loes

Hi Siempje,

Ik mis je...
Nog anderhalve week!

Ik kan niet wachten, echt niet.

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!